Een lekkere koolhydraatarme salade past overal bij!

Een lekkere koolhydraatarme salade past overal bij!

Hallo! Ik ben Lisa Tennebroek en ik ben 5 jaar geleden een website met koolhydraatarme recepten begonnen om mensen te inspireren gezond én koolhydraatarm te eten. Zodat ik kan laten zien dat als je gezond wilt eten of wilt afvallen, je nog steeds lekker kunt blijven eten. Je hoeft echt niet alleen een saaie koolhydraatarme salade te eten en alle lekkere dingen te laten staan. Je kunt ook samen met familie en vrienden genieten van een lekkere gezonde maaltijd. In deze blog laat ik jullie zien hoe je een heerlijke koolhydraatarme salade maakt.

Gezonde koolhydraatarme salade recepten

Ik hoop dat jullie van gezond én lekker eten houden, want vandaag deel ik drie heerlijke twee salades  en een heerlijke dip met jullie. Dit kun je eten op een (koolhydraatarme) cracker of boterham. Ook lekker om groente sticks in te dippen! Ik maak deze koolhydraatarme salades regelmatig en ook bij het bezoek zijn ze erg populair. Op mijn website vind je nog meer koolhydraatarm eten recepten. Ben je benieuwd naar de recepten? Scroll dan snel verder!

Nieuw recept voor jullie, eiwitrijke tonijnsalade!

Deze eiwitrijke tonijnsalade is eenvoudig en snel gemaakt met maar een paar ingrediënten! Maak dit aan het begin van de week en je hebt de komende dagen een heerlijke lunch of snel tussendoortje. Deze koolhydraatarme salade doet het ook altijd goed op een feestje.

koolhydraatarme tonijnsalade

Wat heb je nodig?

🔸️2 blikjes tonijn op water
🔸️1 blikje tonijn op olie
🔸️200 gram hüttenkäse
🔸️2 eetlepels mayonaise
🔸️1 sjalot
🔸️2 tl paprikapoeder zoet
🔸️1 tl paprikapoeder pikant
🔸️1 el peterselie
🔸️Peper en zout

Hoe maak je de koolhydraatarme tonijnsalade?

  1. Giet als eerste de blikjes tonijn af en prak vervolgens de tonijn een beetje los in een kom.
  2. Snijd daarna de sjalot fijn en meng deze intussen met de rest van de ingrediënten in een schaaltje.
  3. Proef daarna of er nog wat meer of andere kruiden bij moeten en eet smakelijk!

Muhammara dip

Deze dip zie ik de laatste tijd erg vaak voorbij komen en was erg benieuwd naar de smaak van deze combi! Ik vond het echt super lekker en ga het zeker vaker maken. Bij de dip kun je groentesticks serveren, brood, maar ook deze koolhydraatarme wrap chips zijn heerlijk en eenvoudig te maken!

Snijd de koolhydraatarme wraps in stukjes, meng olie met wat kruiden, zout en peper en leg een paar minuten in de oven tot de wraps krokant zijn.

koolhydraatarme salade

Wat heb je nodig?

🔸️2 rode puntpaprika’s
🔸️2 el olie
🔸️100 gram walnoten
🔸️2 el granaatappelpitjes
🔸️2 el frambozen azijn
🔸️1 teentje knoflook
🔸️1/2 limoen
🔸️1,5 tl komijn
🔸️Snufje cayennepeper
🔸️Zout

Hoe maak je het?

1. Verwarm als eerste de oven op 200 graden. Smeer vervolgens de paprika’s in met wat olijfolie en leg deze op een bakplaat en laat ze garen. Wanneer de paprika’s zwarte randjes krijgen haal je ze er uit en zijn ze zacht gegaard.
2. Hak vervolgens de walnoten fijn in een keukenmachine en voeg alle andere ingrediënten toe en laat deze daarna goed draaien.
3. Maal vervolgens alles goed door elkaar en proef of je nog wat zout of peper mist.
4. Serveer deze koolhydraatarme salade met groente sticks of andere dippers naar keuze! 

Koolhydraatarme eiersalade

Deze gezonde versie van de bekende eiersalade bestaat maar uit 5 ingrediënten. Je hebt het dus ook super snel gemaakt! Ideaal om een bakje aan het begin van de week te maken, zodat je dus altijd een gezond tussendoortje of lunch in de koelkast hebt staan.

koolhydraatarme eiersalade

Wat heb je nodig?

🔸️10 gekookte eieren

🔸️150 ml kwark

🔸️1 eetlepel kerriepoeder

🔸️1 eetlepel verse peterselie

🔸️Snufje paprika poeder/cayennepeper

🔸️ Peper en zout

Hoe maak je het?

1. Kook als eerste de eieren tot ze hard gekookt zijn. (Ongeveer 13 minuten). Laat ze vervolgens schrikken onder koud water, zo kun je ze beter pellen.

2. Pel daarna alle eieren en stop ze in een bakje. Prak intussen met een vork de eieren grof.

3. Voeg vervolgens de rest van de ingrediënten toe en meng alles goed door elkaar. Proef ook of je nog wat extra zout en peper moet toevoegen (of evt andere kruiden kan natuurlijk ook!).

4. Serveer deze koolhydraatarme salade op koolhydraatarme crackers zoals de tastybasics of op een ander broodje naar keuze!

Ben je nog op zoek naar een koolhydraatarme maaltijdsalade? Dan kun je de gado gado proberen, maak hier Surinaamse kipsateetjes bij en je hebt een echte koolhydraatarme maaltijd.

Benieuwd naar meer recepten? Meer koolhydraatarme recepten van mij vind je op instagram of in mijn koolhydraatarm eten groep op facebook.



8 thoughts on “Een lekkere koolhydraatarme salade past overal bij!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.